Nytt komunikkasjonsverktøy mellom barnehage og hjem

Fra torsdag 21 Januar 2016 er det klart for å prøve ut mykid. En av barnas foresatte vil da være registrert med sitt mobil nummer i mykid.

Gå inn på www.mykid.no (det er IKKE nødvendig å laste ned/kjøpe programm for å bruke Mykid) og skriv inn telefonnummer, trykk på «få passord». Passord kommer på sms. Når dere har logget inn skal dere følge instruksene som kommer og gjøre noen valg.

Etter at dere har godtatt vilkårene til mykid kan dere legge inn så mange brukere dere ønsker på deres barn. Registrer navn og telefonnummer til andre foresatte, besteforeldre og de dere eventuelt ønsker skal kunne gå inn å få bruker.

Fra februar 2016 vil all informasjon som tidligere har kommet som på denne hjemmesiden og lapper i hyllene nå legges ut på MyKid.

Det er mulig dere kan få meldinger som ikke stemmer, og andre beskjeder som kan komme «feil» i den første tiden vi bruker mykid, men systemet er såpass enkelt at vi kommer nok fort inn i det :) Dere skal heller ikke være redd for å prøve og feile litt den første tida, bedre med en beskjed for mye enn en for lite :)

Med mykid kan dere som foresatte sende oss meldinger, motta meldinger, se felles info, motta bilder, se månedsplan og månedsbrev. Det er mange funksjoner i mykid, og vi vil ta de i bruk etterhvert som det er bruk for dem, og vi blir kjent med programmet

Om det er noe dere lurer på i forhold til innlogging eller andre ting så spør på avdelingen eller send en mail til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. å ordner vi det sammen. Eventuelt kan dere søke på youtube hvor Mykid har lagt ut endel instuksjonsvideoer.

Med hilsen alle oss i Nystrand barnehage