Her i Nystrand barnehage er vi mye ute, uansett vær og vind er vi ute. Sommer som høst, høst som vinter og vinter som vår. Og ikke bare er vi ute uansett vær, men vi er også på tur ganske ofte. Gul avdeling (liten), der har Løvetann turdag hver tirsdag, mens Hestehov har turdag tirsdag og torsdag. Det kommer litt ann på hvor mange barn og voksene som er tilstede om de tar turen på tirsdag eller torsdag. På blå avdeling (mellom) har Blåklokka også turdager på tirsdag og torsdag. Vi deler de opp i 2 grupper : Bier og Marihøner. Biene har turdag på tirsdag mens Marihønene har turdag på torsdag. Den andre blå avdelingen Blåveis, der har de også turdager tirsdag og torsdag. Da tar de med seg alle sammen ut på en liten tur. Grønn avdeling (stor), Hvitveis deler også sin gruppe i 2 og drar på turer tirsdag og torsdag, en gruppe av gangen. Disse beina er litt lenger enn de andre beina på huset så de drar på litt lengre turer. Uansett her i Nystrand barnehage går vi mye på tur og vi liker det kjempemye :)

Så som vi sier her i barnehagen, ut på tur aldri sur :)