Kjøkkenet er barnehagens møtepunkt!

Vi serverer varmmat 3 ganger i uken (Mandag, Onsdag, Fredag). Vi har et variert og sunt kosthold her i barnehagen, vi serverer fisk minst 1 gang i uken. Ellers er det variert hva som står på menyen til kokken. Et lite utdrag av hva som har stått på menyen er :

• Kjøttkaker i brun saus med kokte poteter, kokte grønnsaker og tyttebær
  • Laks og torske form med squash, bakte poteter og sennepssaus
  • Røkt svinekam med potet/kålrabistappe og broccoli
  • Macaroni grateng med skinke og ost og hjemmebakt focattia brød

Kokka lager også mat etter årstider, på høsten er det mye deilige grønnsaker, når  det er lammesesongen så har vi fårikål og vi lager full julemiddag før jul.

Frokosten blir servert på fellesrommet for de største avdelingene hvitveis og løvetann spiser på egen avdeling frokost servers fra kl. 06.30 til 08.30 Vi lager havregrøt hver morgen og det serveres alltid grønnsaker og/eller frukt.

Bursdager: Når et barn i barnehagen har bursdag, så lager vi stas rundt barnet slik at fokuset er på barnet ikke hva vi skal spise. Ofte har vi en ispinne etter ett av måltidene, noen foreldre ønsker å bake kake og det er fint, noen barn ønsker en spesiell matrett så her er det mange varianter.

Alle avdelingene kan også komme inn på kjøkkenet og spørre kokka om hun kan diske opp med et eller annet fordi vi skal på tur eller vi ønsker en bake dag og hun kan lage en deig til oss. Eller vi kan gå å lage det selv, hvis kokka ikke er her eller er opptatt med noe annet, kjøkkenet er for alle så lenge vi rydder etter oss!!.